Sunday, January 9, 2011

Alahai Boss..........................!!!!!

Kisah ini berlaku di mana2 saje. Bila tamat belajar, kelam kabut ceri keje.  Tanya orang sana sini, minta tolong kawan, saudara kiri kanan.  Janji jangan kira...berguni, berbukit, bergunung.  Kalau boleh lautan nak diberi.....nasib baik tak boleh.

Dah keje....rajin le deme ni buat keje.  Opah senang tengok cara deme keje.  Prestasi naik, bukan turun.  yang turun ni hujan aje.  Dah tiga tahun berturut2 prestasi naik dari segi kuantiti dan kualiti tapi kesiannya pegawai kat atas buat tak nampak aje.  Bukan kata nak bagi bantuan ke, sokongan moral ke....buat duno saje.  Budak2 nak mula kecewa.......Boss macam ni pun masih ramai ye!!!!!

Nasib baik rezki pekerja ni dapat masuk bertanding...seluruh warga kelam kabut turut pandang buat mana yang patut.  Bos bukan kata nak tolong, mari tengok pun tidak.

Hari pertandingan, orang buat presentation dengan pelbagai cara untuk tarik mata hakim, budak2 yang tak berboss ini buat sekadar yang mampu aje......Kesian deme.   Berpeluh opah tengok waktu deme present...banyak yang deme buat tapi tak tayang pun kat slide.....Bila ditanya hakim, deme kata malu nak tunjuk....sikit aje yang deme buat......Tapi yang sikit tu impaknya bukan main punya BESO!!!!

Opah nak bagi tau kat bos yang duduk dalam bilik air-cond tu....turun2 le ke padang, tengok anak buat buat keje.  Boleh tolong, tolong deme bagi kemas.....Jangan bila dah menang baru nak declare itu hasil pemikiran dialah,.....bla3.......Malu tengok dek lipas peragai kita tu....

2 comments: