Sunday, October 27, 2013

Dari Rumah ke Surau....

Aktiviti Opah dan Tok Wan kalau duk di Tepen,  sama aje tiap hari. Pukul 5.30 pagi, dah keluar rumah pergi solat subuh di masjid.  Balik jam 7.40 pagi  joging dengan geng YB yang semuanya bekas guru.  Mula2 dulu, depa segan kat Opah.....maklumlah orang baru jadi YB.  Bila dah kenal, barulah nak jatuh cinta.  Lepas joging, mandi dan keluar dn Tok Wan cari breakfast.  Tiap hari tukar gerai.  Kalau malas sangat, baru kami makan roti kat rumah.a

Balik rumah, masing2 buat aktiviti sendiri.  Opah kalau tak tengok pokok bunga, mesti tengok komputer.  Dah mula lapo, tengok dapur.....masak!!!!!!!!!

        
                                 Bunga Kertas  

                                Cactus

                                  Keladi

                                 Orkid

Ni dia, pokok2 kecintaan Opah.  Bila tengok pokok2 bunga ni, sejuk hati Opah.  Terasa kerdilnya kita di sisi-Nya.  Allahhu Akbar!!!

Maghrib bila ada kuliah agama, Opah akan ikut Tok Wan ke Surau Al-Ma'aruf.  Masa kat surau tu la kami geng YB bermuafakat nak cuci anjung makan.....  Hari Ahad minggu lepas jam 9 pagi, YB2 pun menyingsing lengan, turun pinggan mangkuk, membasuh lantai dan menjemur carpet......

Ini yang bersemangat ni, geng2 Opah.  Yang kat bawah ni, semua jawatankuasa muslimat.......




No comments:

Post a Comment